Rozhovory II - modrozelenka 2/2

6. září 2012 v 19:10 | Ketty & Janule |  Rozhovory
pokračování

Prej líná… no jistěže jsem líná, protože nemám důvod se učit. :-D Jak jsi sama psala výš, základy angličtiny na čtení literatury stejně nestačí, a to je to jediný, kvůli čemu bych ji potřebovala umět. Jak často asi tady v tom našem zapadákově jménem Praha 9 potkám někoho, kdo mluví anglicky, a ještě by se chtěl ausgerechnet vybavovat se mnou? Nikdy :-D tak co se budu namáhat, že jo.


Poctivě jsem skoukla kus toho videa a stejně žádný vzdychání neslyším, ovšem vedle v nabídce se mi díky názvu toho videa zobrazovaly pěkný prasárničky :-D rozptylovaly mě. :-D


Dobře, no, tak něco kratšího, abys měla konkrétně na co odpovídat.

Díky tomu, že jsi TH a twincest objevila poměrně pozdě, určitě netrpíš tím syndromem návratu starých časů jako některé fans. Ale stejně... máš radši předpotopní časy Billovy ofiny zakrývající jedno oko, dikobraza, mohawk, Tomovy dredy nebo copánky, nebo dáváš přednost současné podobě dvojčat? Jak vidíš jejich povahy, co na nich miluješ a co tě na nich nejvíc štve? Věříš v twincest?



Já se fakt zjančim. Jseš prej líná, protože se nemáš důvod učit? Tak proč se teda učíš? To tam chodíš jen na ten pokec v češtině, nebo jsem o tobě nevěděla, že jsi sadomasochistka? Sama se takhle cíleně týrat bezdůvodnou výukou jazyka. Nebo to máš jako aktivitu, kdy se jdeš ulejt z práce? Ty jo, to tu ještě nebylo. Já myslela, že tě motivovaly všechny ty luxusní povídky, které na tebe v těch milionech postahovaných souborů čekají... hm? Taky jsem myslela, že ses vážně chystala dát jednoho dne tomu googláckému translatoru pořádně na prdel. Břídil jeden. Z Billa udělá splatný účtenky a z rajcovního sexu exkurzi drůbežárnou, ve které jsou ovšem jen ti kohouti, kupodivu žádné slepice a kuřata. Já vím, že si to už za ty roky umíš všechno sama nastavit a přeštelovat, ale i tak, ono by ti to taaaaaak pomohlo. A ty nic, jo. Chodíš tam jen tak - na pokec o vaření a hnusným počasí. Ale vždyť jo, co bych ti tu říkala, jak třeba takovou Kishmet nikdy nebudeš moci plně ocenit, pokud se nebudeš aspoň trošku snažit :-DDDD Janule, bojuj. Na stará kolena to půjde hůř. A nedostatek rodilých mluvčí v Praze 9 na mě nevytahuj. Na co máš doma YT? Mluvit sama umět nemusíš, stejně se za hranice, jak tě znám, vbrzku nechystáš, já se tady bavím o možnosti porozumět (víš kolik je na YT krásných kluků, co spolu prováděj celkem zajímavý věci?) a o tom moci si něco sama v origoši přečíst. Už ale radši mlčím.


To jsem si taky mohla myslet, že tě budou rozptylovat spíš prasečinky v nabídkách, než aby sis všimla, jak si krásně po švédsku ta kočanda zkouší sukni na chodbě ve výtahu, aby viděla pořádně na celý svůj zadek :-DD


Zpět ale k TH a dvojčátkům. Jestli symptomem zavátých časů trpím nebo netrpím, sama říct nedokážu. Někdy to beru tak, jak to přichází, a nic nenamítám, někdy si zase pustím něco staršího, kouknu na jejich tvářičky z před 3-4 let a neskutečně mě zabolí u srdce. Záleží na mém rozpoložení a na momentální náladě. Je sice pravda, že jsem v TH světě pořád ještě jen jako nováček, ale těch změn, co si musel člověk za ty dva krátké roky vytrpět, už docela stačilo.


Jejich přestěhování se do Států mě šokovalo, a ačkoliv tomu dneska už dokážu i porozumět, protože co si budeme namlouvat, fanynky, které ti stanují před barákem a otravují dennodenně celou tvou rodinu, nemůžou být pro nikoho žádný med, tak ty změny, které s sebou jejich přesídlení přineslo, se mi nelíbí ani za mák. Pokud je pravda, že primárním důvodem jejich útěku z Německa byla jen ta ztráta jejich soukromí, tak to beru, ale i tak mi ta jejich slavná Amerika leží v žaludku. Los Angeles a Las Vegas, které dvojčata jednoznačně milují, jsou asi těmi posledními místy na světě, které bych já toužila spatřit, ale i v tom jsme každý jiný. Jim je pouhých 23, snaží se být nezávislí, hledají se, snad poprvé v životě si opravdu užívají svobody, aniž by je neustále někdo očumoval, bydlí tam taky i Jost, je to Mekka hudebního show businessu, tak nezbývá, než zatnout zuby a přát jim to. To, čím pro mě ale kdysi byli, Amerika zabila, a proto to tak bolí a nedokážu se s tím smířit, i kdybych chtěla.


Tím se ale dostáváme k té předchozí, obšírné a mnou nezodpovězené otázce, co pro mě vlastně dvojčata znamenají, nebo spíš znamenala. Když jsem se kdysi do TH a dvojčat jako takových zamilovala, tak pro mě byli něco jako pohádkové bytosti, ke kterým jsem utíkala, abych se nechávala unášet něčím snovým, neskutečně zvláštním, nevšedním a krásným. Fascinovalo mě, jak byli jiní a vůbec jim to nevadilo. Obdivovala jsem je pro jejich nasazení, dětskou přímočarost a nevinnost. Žasla jsem nad jejich vzhledem a dokázala jsem koukat a koukat a koukat. Byli ztělesněním originality, hrdosti a síly. A křehkosti a něhy zároveň. Byli enigmou, kterou nikdo nedokázal rozšifrovat, ale i tak se o to každý donekonečna pokoušel. Měli vitalitu, šťávu, ale i zranitelnost, a to je činilo jedinečnými a nenahraditelnými. Zpívali v němčině a celá Evropa jim to žrala. Ten moment v Paříži pod Eiffelovkou byl nezapomenutelný a jeho dosah si nejspíš oni sami ani nikdy neuvědomili. S lehkostí a sebevědomím vlastním jen jim dvěma, šli vpřed, a zbytek jen zíral.


No a od té doby, co se odstěhovali, mi začali děsně všednět a ztratili většinu svého podmanivého kouzla. Nemyslím tím tak ani jejich roztomilost, protože ta s přibývajícím věkem tak jak tak pomíjí, nikdo nezůstane roztomilý až nadosmrti, ale myslím tím jejich charisma, tu auru, kterou kdysi kolem svých osob měli a která se jaksi někam vytratila. Teda aspoň pro mne. Celá idea, na které byla stavěna jejich image, se obrátila vzhůru nohama, a ačkoliv to už dneska dokážu přijímat, protože mě to z psychologického hlediska zajímá a fascinuje zároveň, a taky proto, že jejich volbu respektuji, tak tomu pořád jaksi nerozumím. Nejde mi zkrátka do hlavy, co se s Billem ksakru stalo.


Vím, že si tuto jeho změnu spousta fanynek vysvětluje jen jako jeho další pokus o experiment a hledání se, což bych byla ochotna přijmout, ale ať mi někdo prokristapána vysvětlí, jak se z androgynního kluka, po němž se všichni otáčejí, který se od svých 12 let s oblibou výstředně a netradičně oblíká, maluje se, vždy je upravený jak z cukrkandlu a chová se jako modelka, a k tomu všemu si zcela jednoznačně v tomto svým životním stylu libuje, stane za poměrně krátkou dobu zarostlý průměrňák, který se za každou cenu snaží zmužnět, zhrubnout a dle mého názoru se mu to moc nedaří. Vím, že jsme se na toto téma už několikrát, Janule, bavily a ty razíš tu linii, že se jen opičí po tom, co je momentálně v Americe moderní, jenže o tom to právě celé je - oni se přece nikdy po nikom opičit nemuseli, ba právě naopak, Bill Kaulitz udával takt a další kopírovali jeho. Nedokážu posoudit, jestli to tak chtějí sami, nebo jestli jsou ve vleku někoho jiného, ale sama se přikláním spíš k té variantě druhé.


Ptala ses, v jaké podobě se mi kluci líbili nejvíc. V tomto ohledu se od sebe dvojčata hodně liší. V jejich úplných začátcích, se kterými jsem se z pochopitelných důvodů obeznamovala se zpožděním a až s mnohaletým časových odstupem, mě Bill zaujal jen coby rozčepýřené, neposedné kuře s přemírou energie a pořádnou dávkou sebevědomí. Jeho manga účes se mi nikdy moc nelíbil, ale byl svým způsobem roztomilý. Tom ba právě naopak zaujal hodně a jejich klip Durch den Monzun je pro mě osobně jen o Tomovi. V téhle době mi taky Tom paradoxně připadal mnohem víc holčičí než jeho vystajlovaný bráška. Jenže to se pak podstatně změnilo, a to někdy kolem Rette mich doby, kdy oba krapet odrostli, a z neopeřeného kuřete se začala klubat kouzelná orchidej. V té době Bill bráchu svou šaramantností a exotickou, nedostupnou krásou převálcoval, a to mu vydrželo až k éře Humanoidu, kdy Tom opouští své dready, odhazuje kšiltovku (chvála bohu) a nastupuje doba kukuřice :-)


Od té doby jsem je vnímala tak nějak fifty fifty, ale u Toma mi přišlo, jako by se stal opravdovějším a s přibývajícími roky zajímavějším a zajímavějším. Takže když to suma sumárum shrnu, tak u Billa mám ráda všechny jeho podoby (až teda na tu Mangu a současného "blonďáka") a u Toma u mě vedla jeho černá kukuřice, šátky kolem krku a styl oblíkání, který aplikoval někdy kolem Humanoidu. Ke komentování jejich současné podoby se pouštět radši nebudu, protože jsou i tací, kterým se Bill a Tom dnešních dnů líbí, já jen za sebe můžu říct, že to, co byli kdysi a co jsou dnes, je jako nebe a dudy.


Vyjadřovat se o jejich povaze je taky věc ošemetná, protože je neznám a nikdy znát nebudu a dneska už vím, že to jsou pohádkáři, kteří klamou dokonale slovem i tělem, tudíž se mi k okomentování ani moc nenabízí. Líbí se mi jejich bezprostřednost (bejvávalo), jejich bezpardónový přístup ke všemu, co dělají, jejich smích, no a pochopitelně interakce mezi dvojčaty. Ta byla a pořád ještě je k nezaplacení. Jejich projev se s roky taky hodně změnil, ale s tím se dalo počítat, takže v tomhle ohledu si já nestěžuji. Co se mi nelíbí a nikdy líbit nebude, je styl, kterým si vymýšlí a tahají tak bláhové fanynky za nohu (ježíš teď sama nevím, jestli v češtině vůbec podobný výraz existuje).


A jestli věřím v twincest? No jasně (a to myslím naprosto vážně), jinak bych tu asi nebyla.
Tak vidíš, Janičko, nakonec ses té slohové práce přece jen dočkala.


No dyť, já věděla, že nezklameš :-D Myslím, žes ty kluky vystihla celkem dobře, svůj názor sem vypisovat nebudu, to by bylo na další román, ale v podstatě souhlasím. Po posledním tetování jsem sice trochu upravila svůj názor, proč do tý zatracený Ameriky šli, ale to taky nebudu rozebírat, to je na dlouho.
Ještě k tý mý nešťastný angličtině, ať to teda dokončíme, když už s tím chudáky čtenáře otravuju... sadomaso nejsem, to ne, ale všechno je to o mojí povaze. Zrovna tak, jako jsem chodila deset let na piáno, protože jsem nebyla schopná učitelce říct, že mě to neba a že končím :-D, zrovna tak, jako dělám zarputile léta tenhle blog, tak stejně tak chodím na angličtinu. :-D Ano, je to zadarmiko a v pracovní době, jsou tam fajn baby, a vzhledem k tomu, že jsem si zakoupila novou učebnici, tak přece teď neskončím jen proto, že se to nikdy nenaučím? :-D Něco málo se tam přece jen dozvím, a to mi tak nějak stačí. :-) Rozhodně z těch bab umím anglicky nejlíp, ačkoliv je to všechno dle hesla "mezi slepými jednooký králem". :-D Tak, o angličtině konec. Zpátky k twincestu.

Ty vážně věříš ve skutečnost twincestu? Já musím říct, že jsem si prošla za ty roky mnoha stádii, kde ze začátku jsem v něj paradoxně nevěřila, ale strašně ráda o něm četla, přišlo mi to fakt jen jako krásná fantazie, pak jsem díky studiu těch dvou a jejich neustálýmu pozorování začala pomalu věřit, že na tom snad fakt něco bude, a teď jsem tak někde mezi, kdy si říkám, že možná pár experimentů zkusili, ale do ložnice jim člověk nevidí, tak těžko říct, co je vlastně pravda. Docela ti tvou víru závidím. :-)


No... pomalu se blížíme k závěru, protože na mě dole mrká číslo strany 11, a jak znám blog, tak to nebude chtít v jednom článku spolknout. Jsme báby ukecaný, to teda jo. :-)
Slíbila jsem ti, že trochu rozebereme tvoje úchylky, co jsi na sebe práskla hned v první otázce, tak do toho. Uděláme to takhle… na každou z těch tvých "zálib" vymyslím krátkou otázku, a ty na ni krátce odpovíš, jo? :-)


Jestli v twincest věřím? Asi takhle - mám jednu vlastnost, která je mi někdy k dobru a někdy zase na obtíž a má hodně společného s mým horoskopem. Jsem hodně citlivá a dokážu lidi docela dobře odhadnout, aniž bych se o to příliš musela snažit. Vidím věci, které druzí nevidí, a dokážu odhadnout a tipnout okolnosti, ke kterým jsou druzí naprosto slepí. Podobně vnímám Billovu údajnou heterosexualitu, hahaaaaaaaaaaaaaaa. Vtip století. Ale abych neodbočovala. Já tam ten twincest prostě vidím a nic s tím nenadělám. Nemluvím o do očí bijících okamžicích, které dneska už patří mezi epické, ale ohrané klasiky twincestních fanoušků, jako je třeba ta Brusselská klekačka nebo Bill v Tomově klíně, které se daly teoreticky zosnovat, protože se tím prodávaly desky. Já mluvím o momentech, kdy se kluci nehlídali a kdy šlo o magickou mluvu jejich posuňků a celého těla. Já si všímám prkotin a většinou si je vykládám úplně jinak než všichni ostatní.


Třeba ten okamžik v Rusku během nějakého rozhovoru, kdy Tomovi nešel mikrofon a Bill mu do něj začal poklepávat. Většina fanynek to vnímala jako krásný, sladký okamžik plný něhy a uvolnění, a já tam viděla jiskřivé napětí a konflikt. Taky jsou tu ještě ty "maličkosti", které se na veřejnost pravděpodobně nikdy dostat neměly, jako třeba to, že jejich bungalow na Maledivách měl mít jen jednu ložnici a v ní jen jednu postel. Nebo to Japonsko, kdy na ně někdo z japonskýho týmu prásknul, že jim management zamluvil dva hotelové pokoje, ale ten jeden byl po jejich odjezdu naprosto nedotčený. Blízcí si jsou, ale jak blízcí? Jestli je twc skutečný? I kdyby byl, stejně se to nikdy nedozvíme, protože i kdyby nakrásně..., tak čím jsou starší, tím by si dávali většího bacha, a nechat něco podobnýho vyplout napovrch by udělal jen blázen a sebevrah. Já jsem hooooooodně liberální a vyznávám zásadu "Žij a nech žít". Pokud nikomu neubližuješ, tak si dělej, co chceš. Okem bych nemrkla, kdyby... Jedna má oblíbená autorka má nebo měla na svým biu na THF "Twincest is real" a já jí dávám za pravdu. Ať si každý věříme, v co chceme. Vždyť jsme jen lidi :-)

A teď budu odpovídat opravdu krátce, ju? (pokud to teda půjde)


Hudba - jaká je tvá nejoblíbenějšípísnička od HIM a TH.




HIM - sorry ale jen jedna zkrátka nejde :-) "Soul on fire", "Buried alive by love", "For you", "Circle of fear", " Path", Cyanide sun", "Sleepwalking past hope", "Dead lovers lane"... kruci, to fakt nejde.


TH - Geh. V tom mám naprostý jasno :-)


Knihy - je nějaká kniha, kterou jsi nikdy nebyla schopná dočíst?


Hm, víš, že ani nevím. No teď si fakt nevzpomenu. Trápila jsem se nad knížkou už hodněkrát, ale jestli jsem nějakou nedočetla? Asi jo, ale titul ti neřeknu.


Cestování - jaká je nejvzdálenější destinace, kde jsi kdy v životě byla?


NYC, tudíž USA.




Gastronomie - jaké nejodpornější jídlo jsi ve svém životě jedla, a naopak, co ti chutnalo nejvíc?


Červená řepa. Když si vzpomenu na tu nakládanou ze školní jídelny, tak se mi ještě dneska hrnou děsem slzy do očí. Červená řepa ve mně ze zcela nepochopitelných důvodů vyvolává dávicí reflex. Řepu fakt nemůžu.



Chleba - já miluji chleba a basta. Kdybych byla na pustým ostrově a mohla po zbytek života jen jedno jídlo, tak beru bez rozmýšlení chleba :-)


Parfémy - momentálně používaná značka? Znáš složení? ;-)


Tom Ford - Black Orchid. Bude to zcela určitě patchouli :-) A tenhle parfém bych klidně tipovala i na Billa :-)
Mám ráda nevšední, dospělé, komplexní vůně. Nesnáším sladké, bombonovité a květinové vůně, nebo takové ty nicneříkající, plaché, anorektické okurkovo-melounové směsky, které jsou teď tak v módě. Parfémy mě neskutečně fascinují a olfaktorické vjemy jsou pro mě dost zásadní a dominantní. Když mi někdo smrdí, tak má holt smůlu :-) Můj nejoblíbenější parfém je ale Aromatic Elixir od Clinique. Je něco jako moje druhá kůže. Většina lidí ho buďto miluje, nebo ho z duše nenávidí. Mně ten parfém evokuje podzimní tlející les po dešti. Aaaaaaaaach. Parfém, který se narodil roku 1971, byl všeobecně hodně plodným a úspěšným, co se parfémů týká - Rive Gauche od Gurlainu, No. 19 od Chanelu... Jo a málem bych zapomněla na Vetiver od Gurlainu. Je to parfém pro muže, ale já vetiver miluji a tenhle parfém je mým čichovým orgasmem :-)


Už jsi, Janule, slyšela o Secretion Magnifique? Ten bych zcela určitě nedala :-) Má vonět po kovu, kyselém mléku, krvi a spermatu :-) Něco jako místo zločinu.




Mělo to být stručně, co?


Moře - topila ses v něm někdy?


Netopila.


Art deco - na wikipedii pro idioty, jako jsem já, říkali, že v tomhle stylu je architektura Empire State Building… líbí se ti a bylas tam někdy?


Líbí a byla. Dvacátá, třicátá léta jsou moje. Určitě jsem v té době žila. V Ostravě je kavárna Daniel, a tam se cítím jako doma.


Japonská architektura - no… to mi teda vysvětli, co děláš ve Finsku a proč už dávno nebydlíš v nějakým tom srandovním japonským domečku :-D


Japonské koupelny - to je moje. Jednoduchost, účelnost, praktičnost, estetická čistota. Finové zase mají saunu - neskončila jsem zase tak špatně, ne?




Francouzské lilie - no… po zadání hesla "francouzská lilie" na českém google, mi vyjeli samí psi :-D je to totiž nějaká chovná stanice francouzských buldočků, takže tě důrazně žádám, pošli mi obrázek, jinak vím prdlačku, co se ti to vlastně líbí za kytku. :-D


Normálně si dej do googlu "white lily" a máš ji tam. Moje kámoška, která je Keňanka, mi říkala, že u nich doma to roste jako plevel :-)




Vůně lip a bergamotu - souhlasím, máme naprosto stejnej čuchometr, miluju lípy, rostou nám před barákem, a když kvetou, zastavuju pod nima a nasávám. Bergamot v čaji je úžasnej, ale je to asi to jediný, odkud ho znám. Rostou vlastně ve Finsku lípy? :-D Nebo snad i bergamot? :-D




Lípy tu rostou a já jsem letos nasávala taky :-) Bergamot má být citrus, pokud dobře vím, a ta vůně bergamotu v Earl Gray čajíku je jen esenciální olej, který by se měl dělat z kůry těch plodů. Takže ne, bergamot tu růst nenajdeš.





Červená řepa - ano, znám, nezbytný doplněk šunkofleků v naší školní jídelně - ani jsem k tomu nečuchala a rovnou to vracela. :-D Copak udělala tobě, že ji tak nenávidíš? :-D


A je to tady. Já tě, Janule, zabiju. Řepu už proboha ne. Asi to bylo to poslední, co jsem v mým předešlým životě jedla někde v kobce, než mě popravili za to, že jsem smilnila s vlastním bráchou :-) Twincest mi v tomto životě asi zůstal jako pozitivum, ta řepa jako negativum. (všimni si, jak jsem hodná, že ti sem nedávám obrázek :-D)


Kolotoče a houpačky, poutě a zábavní parky - copak copak? Zvracíme? :-D





Tak tak, a už toho nech, já mám na blití fobii.


Country - je mi jasný, že nenávidíš šmahem všechno, co se toho týče, ale je někdo extra speciální, kdo ti v tomhle oboru leze na nervy?


Hlavně baby. Občas se mi nějaká pomalá countryovka zpívaná chlapem i líbí a Bobek je u nás přezpívával tak nádherně, ale ženský nemůžu ani vystát.


Muzikály - jako absolvent spousty představení nemůžu souhlasit, takže mě zajímá, co přesně ti na muzikálu vadí? Opera ti přijde lepší nebo je to totéž?


Operu mám ráda. Operety a muzikály ale nesnáším. Proč mi tak vadí ani nevím. Prostě mě nebaví.


Auta - co takhle auto ve stylu art deco v barvách francouzské lilie? :-D Chceš říct, že kdyby ti někdo nabízel jen tak auto za pár melounů, s díky bys odfrkl a řekla: "Děkuji, nechci, nesnáším totiž auta"? :-D


No, takový Mini Cooper bych brala. Nebo Rover :-) Ale povšechně mi auta smrdí a je mi v nich zle :-( Já se měla narodit v dobách koňských spřežení.

Hele, a co taklhe něco mezi? :-D



Homofobie - v tom se asi shodneme, ale zažilas někdy situaci, která tě v týhle oblasti vyloženě vytočila do běla a muselas zasáhnout?


Nezažila, chválabohu. Homofobii, rasismus, lidskou blbost a omezenost všeobecně nepardonuji a můžu se pokaždé vztekem "v prdel uhryzť", jak by řekla moje milovaná babička. V mém osobním životě mám hodnoty a zásady srovnané, ale za politickou aktivistku se nepovažuji.


Lidská omezenost a tupost - ta je věčná, s tou se nedá bojovat, jen je na ní nejhorší, že její majitel si jí většinou není vědom. :-D Máš-li recept, jak se občas nestát omezeným a tupým, sem s ním, budu ti vděčná :-D


Ty mi Janule snad čteš myšlenky, co?

Hm, to kdybych tak věděla, čéče. Tupej a omezenej jsme občas každý, co si budem povídat. Já mám tendenci všechno děsně prožívat (hlavně věci, na kterých mi záleží) a taky dramatizovat. Když to na mě jde, kolikrát si říkám "klídek, to nevyřešíš, to nemá cenu... zklidni hormon, zase řekneš nějakou nepatřičnost... drž hubu, drž sakra tu hubu, vykašli se na to... (to jsou ti vždycky takový vnitřní boje)... no a nakonec to stejně nevydržím, vypěním, něco řeknu, z komára udělám velblouda a průšvih je na světě. Pak si jen říkám, proč jsem ksakru nedržela ten zobák :-)


No vida, celkem stručný to nakonec bylo :-D Pro tvou informaci, miluju květinový vůně :-D Momentálně používám Hugo Boss Woman :-D Asi bych ti smrděla, ještě že google mejl není ve 4 nebo 5D :-D Ten fujtajbl, co je na tom videu, bych asi nedala... to je hezky česky řečeno asi pěknej humáč. :-D


Dobře, takže definitivní závěr našeho rozhovoru bude patřit tvému vkusu... nejdřív tomu, jaké preferuješ slashové pairingy, když sis tu otázku přála, a pak tomu, co ráda čteš, v tvém případě nejspíš výhradně na THF. Doporuč, alespoň pro ty, co ovládají angličtinu nebo svůj skvělý přizpůsobený překladač, který s "google translatorem" nemá nic společnýho! :-D


Ale zase tak nejsou květinový vůně jako květinový vůně. Tvého Bosse sice neznám, ale určitě voníš pěkně. Já bych "Grandiozní výměšky" asi nedala taky. Bála bych se. Jo a spletla jsem se, Rive Gauche je Yves Saint Lauren, ne Gurlain. Nechci tady nikoho mystifikovat, i když vám je to beztak tak jedno :-)


Kdo si co přál? Ty taky, Janule, všechno bonzneš :-)
Jsem skalní twincesťačka a tou už i zůstanu. Pouštět se do obsáhlého vysvětlování a vypisování klišovitých důvodů, proč tomu tak je, nebudu, ale co ti dva pro mě znamenají, je sakra hodně. Každý jsme uhnětení z jiného těsta a každý se snažíme najít tu či onu náplast, kterou si přelepujeme duševní bolístky všeho druhu, které v sobě nosíme. Já si tu mou fascinaci Kaulitz twincestem sama už nesčetněkrát ve své makovici privátně rozebírala a snažila se to pochopit. Proč sakra, proč? Twincestní vztah Billa a Toma je pro mě ztělesněním osudovosti, bezbřehosti, nespoutanosti a nekompromisnosti - definice lásky, která prostě je a navěky zůstane, bude a ať se bráníš, jak chceš, tak s tím nic nenaděláš. Prostě jste se tak narodili a utrum. Stejně tak pro mě twincest představuje pochopení, respekt, absolutní přijmutí a toleranci, neutichající fyzickou potřebu - vždy a bez výjimky. Proto jsou pro mě ti dva neoddělitelní a twincestní atributy, které spolu oni dva sdílejí, nemá šanci nikdo jiný nahradit. Vím, že to vidím přemrštěně romanticky, ale kdo by si takový vztah sám nepřál? Jejich vzhled v tom pochopitelně hraje roli taky, ale já to beru jen jako třešinku na dortu. Pokud jsou spolu, tak ať si klidně přiberou 50 kilo, ať si vlasy nabarvěj na fialovo a potetují se odshora dolů. Pokud jsou spolu, je to pořád Tom a Bill.


To ovšem neznamená, že si ráda nepřečtu i jiné pairingy. Pro zpestření. Občas a s mírou. No a potom jsou kombinace jako třeba Bill/Georg, které mě nechávají naprosto chladnou a můj zájem je na bodě nulovém.


Doporučka? No to bude pěkný seznam. Chceš to podle abecedy? Asi ne, co. Tak jdem na to. Já čtu v podstatě všechno, od hodně těžkých a zádumčivých věcí, přes high school milostné románky až k materiálu hodně ošemetného kinkovního charakteru, o kterém se tady radši nebudu rozepisovat a překládat ho nikdy nebudu. (*kink je v angličtině označení pro nějaký druh úchylky)
Máš pravdu, čtu převážně anglicky, a to buď na livejournalu, nebo na THF. Slash mi opravdu přijde v angličtině mnohem rajcovnější a zajímavější, než v mým rodným jazyce. Takže, která jména jsou pro mě něco jako posvátný stánek.


Abe - na to, že je to ještě mladý žabec píše neskutečně vyzrále a hodně do hloubky. Doporučuji od ní "Red burning leaves", pokud teda rády brečíte.

Ainee - tato autorka má hodně široký záběr, takže by si vybral zcela určitě každý.

Amdee - tady snad nemusím nic dodávat. Ztělesnění twincestu v té nejčistší a nejreálnější podobě.

Aufgeweckt_engel - profesionálka, která je jednou ze dvou autorek na THF, jejichž tvorbu bych si přeložit neodvážila. Dokonalost projevu i psacího stylu.

Bleepbloopbanana - tahle kočka psala snad nejdokonalejší Billsido, které jsem kdy četla. Bohužel si konto smazala, ale pokud na ní někde náhodou ve světe virtuální reality narazíte, tak doporučuji přisát se a nepustit :-)

Chayenne7 - Maďarka, která svým psacím stylem strčí do kapsy i mnohé Američanky a Angličanky. Tahle autorka mě společně a Amdee, Aufgeweckt_Engel a Tinie asi zasáhla nejvíc. Její "Keepers Universe" moc doporučuji, stejně jako "Scar Tissue'. Dechberoucí materiál.

Clarebear - nádherný, procítěný styl psaní, který nikdy neomrzí.

Fyredancer - Tayla je pro mě twincestní alfa a omega s neuvěřitelným spisovatelským záběrem, píšící snad všechny kategorie a žánry (kromě MCD - hlavní postava mrtvá). Píše nápaditě, rychle a všechny své povídky poctivě dokončuje, za což si jí neskutečně vážím.

HaiZoe - další žabka zelená, která i přes svůj mladičký věk píše víc než zdatně.

Halcyon_MOD - bože, tahle autorka vám pronikne snad až do morku kostí. Nejenže píše kompetentně, ale vybírá si netradiční náměty, které se jen tak nevidí. Doporučuji "A battlefield", "Suspended" a "The switch".

Kishmet - od ní můžu vřele doporučit úplně všechno. Pohádkářka s fantazií a slohem, že člověku nezbývá nic jiného, než tiše nad jejím talentem zelenat závistí. Úplně ze všeho píše dle mýho názoru dobovky, jako třeba "Kings right", "Uncanny", "The Piper's due", "Sea change", Wyrm's Bride", "Love for sale". Kish je taky tou druhou autorkou na THF, jejíchž povídek bych se já osobně nikdy neodvážila dotknout.

Melancholia - smutné, těžké, reflexivní pojetí dvojčat a jejich vztahu. Ne pro každého.

Raiju - píše dokonale a já bych si od ní určitě ráda přečetla i King of Kingz, ale přemíra násilí a sadismu se mi skousává špatně, takže Kinga asi nikdy nedám. Můžu ale doporučit cokoliv jiného a mou oblíbenu povídkou je její bizarní "Rumours of angels".

Tinie - poslední sběratelský kousek do mé sbírky. Tuhle dámu bych nazvala kinkovním Davidem Lynchem ve slashi. Já miluji jak její styl, tak i obsah.


Takže to by tak nějak bylo všechno. Určitě jsem na spoustu perel zapomněla, ale to se nedá nic dělat.


No… a jsme na straně 18. To mi nejspíš opravdu blog.cz nesežere, takže to budu muset fiknout na dvě části. :-D První půlenej rozhovor :-D Jsme vážně obě ukecaný, ale to už se asi nedá nic dělat.
Co k tomu ještě dodat? Děkuju modrozelence, že si se mnou pokecala po mejlu, a doufám, že jste se pobavili a dozvěděli se zase něco nového, což je ostatně účel rozhovorů, které dělám. Tak zase někdy příště. Pa J. :o)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Janča Janča | 6. září 2012 v 20:28 | Reagovat

No toto, tomu říkám překvapení :)
Takový román, než se tím prokoušu, tak bude ráno xD
Takže tímto se taky hrdě hlásím mezi "nulky", přesně 0+, tudíž se hned zařazuju mezi ty jeskynní lidi xD Ale takovou tu údajnou žravost nulek, o které jste tady mluvily, tak tu teda fakt nemám, asi jsem nějaká zdegenerovaná nula xD
A když už jsme u toho pravěku a jeskyní, málem jsem zaslzela při vzpomínkách na Prvomájový průvod, Holky z naší školky, Vitacit, Sisiny i tu vodovou zmrzku, akorát si ji pamatuju za padesátník. A celý chleba za 4.20 xD
Ááách, sladké dětství, sladké mládí...xD
Tenhle Rozhovor mě enormně zajímá, i když už toho o tobě hodně vím, a to proto, že já asi od svých deseti let šíleně miluju Suomi ♥, mou první láskou byl finský skokan na lyžích Matti Nykänen, přečetla jsem tuny knih o finských dějinách, včetně českého přepisu Kalevaly, začala se učit finsky a mým celoživotním snem bylo a pořád je se do Finska podívat, konkrétně do Jezerní oblasti a do Laponska. Podle mě je to hned po Česku ta nejkrásnější země na světě, ty jejich lesy a jezera, sobi, polární záře, nedotčená divočina, nikde ani noha, prostě ráj :D
Před devíti lety mi navíc do srdce vstoupil jeden úžasný finský skřítek, pořád tam je a ještě dlouho bude, takže tvoji posedlost Villem absolutně chápu :) Taky HIM poslouchám, ale spíše ty starší věci, ty jsou skvělé  a pořád se mi líbí.
Taky jsem moc ráda, že ses rozhodla překládat, máš skvělý vkus při výběru svých překladů, takže tím pádem se máme na co těšit :)
A vidím, že máš na Billovo anglické zpívání stejný názor jako já, taky je poslouchám jenom v němčině a taky zbožňuju Billovo typické ostré německé R :) Vždycky mi přišlo neskutečně sexy ♥
A chci se tě ještě zeptat ohledně finštiny. Já jsem u ní vydržela půl roku a potom jsem to vzdala, protože jsem si ta ukrutně dlouhá slova prostě nedokázala zapamatovat xDDD Tak mě zajímá, co je na ní nejtěžší pro tebe :)
Ááá, syndrom návratu starých časů TH, tak to jsem celá já, u mě už to ale není syndrom, ale přímo nemoc, řekla bych, že jsem k smrti nemocná, v podstatě umírám, v tomhle jsem fakt šílená... A přiznám se bez mučení, že tvůj rozbor časů minulých a nynějších mě dohnal až k slzám, protože mi doslova mluvíš z duše, vystihlas to naprosto dokonale, do puntíku...
Ježíšmarjááá, klekačka a Reden, chceš mě zabít??!! Já nevím, proč ty vzpomínky tak nějak bolí, a čím dál víc... A ty ještě připomínáš Geh, moji nejmilovanější písničku od TH, já se snad normálně uřvu xD
A taky miluju chleba, na světě není nic krásnějšího, než vůně čerstvě upečeného chleba a čerstvě upražené kávy :)
A když jsme u těch vůní, tak já zase miluju Chloe, tam určitě nějaké kytky jsou, takže bych ti taky smrděla xD
Když koukám na tvoje doporučení, tak některé autory znám, hlavně moji oblíbenkyni Raiju, proto udiveně koukám, že "Rumours of angels" mi nic neříká, na to se budu muset mrknout, že mi to uniklo. King of Kingz jsem četla a líbila se mi, ale jsou povídky, které se mi od ní líbí víc, třeba Obloquy nebo A Just Smile Me :D
Jinak ještě takovou perličku, když jsem poprvé viděla tvoje komentáře, tak jsem nechápala, proč nepíšeš čárky a háčky a říkala si, to je nějaký magor, kterému se to nechce psát, než jsem pochopila, že žiješ v cizině xD
Takže díky za Rozhovor, pořádně jsem si početla a to jsem chtěla jít spát v sedm  xD
A doufám, že Surrogate pořád platí :)
A ještě ti chci poděkovat za všechny tvoje krásné komentáře, které jsi mi napsala ♥

2 flixo flixo | E-mail | 6. září 2012 v 22:23 | Reagovat

teda dámy, jsem si k tomu vašemu románu šla udělat večeři. :D a to žádná "nulka" nejsem. :D
jsem hrozně ráda, že jsem tě, modrozelenko, mohla poznat ještě o trošku víc, než jak se mi už poštěstilo. :) vůbec jsem netušila, že jsi měla původně nick v angličtině a takhle hezky tě překřtila Janule.
moc mě pobavila přidaná videjka. myslím, že ale švédština není ta pravá vzdychačka, jako norština. Norové totiž skoro neintonují a některá slova tak úžasně zasekávají, že mi to ze začátku přišlo děsně vtipný. navíc není zase tak těžká na učení, protože je to prakticky takový paskvil angličtiny a němčiny. zvláštní, že švédština už se mi tolik nelíbí. ale je to přesně jak jsi řekla, jako třeba slovenština nebo polština. teď nevím, jestli už to nezaznělo (to by byl trapas :D), ale pokud to není moc osobní otázka, tak jak ses vlastně na sever dostala? za studiem? nebo něco jiného? protože neznám moc lidí, hlavně Čechů, které by to táhlo výš než je UK. :D a co mě na severských zemích fascinuje je to, že tu většina umí anglicky. když už neměl problém se mnou mluvit anglicky i dědula za kasou v jednom zapadákově... no Janule, máš co dohánět! :D
líbil se mi tvůj popis vztahu k TH a vůbec to, jak je všeobecně vidíš. jejich speciální image bylo právě to, co mě (vštšinu z nás, troufám si tvrdit) k nim přitáhlo, jinak bych je jako ty přehlédla jak širé lány. a od té doby, co jsem se sem vrátila, nestačím nad všemi změnami žasnout. možná je to jen další krok, jak zaujmout, těžko říct, co se za tím skrývá..
no a prosím tě, kde by se dal sehnat ten sekretový smraďák? :D protože to by byla skutečně výzva. paní ve videu to výborně prožívala a zajímalo by mě, jestli by to můj citlivý nosánek unes a zda bych potom taky potřebovala lobotomii, terapii nebo třeba rovnou krumpáčem do hlavy. :D já běžně ze svých rukou cítím i kovový zápach po sáhnutí na kliku, tak tohle by musel být suprový masakr. :D

3 Lisa Lisa | E-mail | 6. září 2012 v 23:53 | Reagovat

Myslela jsem, že ten rozhovor s dvojkou v žíle zvládnu. Ale ono né. Takže se k tomu budu muset vrátit zítra.

Protože tohle si kurva nenechám ujít! :D

4 Neilinka Neilinka | 7. září 2012 v 18:40 | Reagovat

Přiznám se, že když jsem viděla, jak je ten rozhovor dlouhý, trochu mě zamrazilo, ovšem jakmile jsem se začetla, byla jsem ztracená.

Vám se opravdu dobře kecalo dámy a je to vidět :) Zhltla jsem to na jeden zátah.

5 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 21:10 | Reagovat

[1]:A hele, dalsi "Nulka". A tentokrate nezrava:-) A ses si jista, ze ti ty krevni skupiny nepopletli?:-)

Tak ty milujes Suomi? A nechces si to vymenit? Mi se ti obcas tak zasteskne po te melebne, ceske krajine. Tady je sice krasne a cisto, spousta jezer a lesu, ale malo hor (to az na severu), je to vsechno tak nejak na jedno brdo (to prosim vyrok a soud me vlastni maminky). Borovice ja miluji, ale vsechny ty brizy mi opravdu uz lezou na nervy ( ja pylova alergicka:-) O soby neni co stat. Jestli ti ten minimamut vleze v noci pod auto, tak je holka po tobe. Savo - ta tebou zminovana jezerni oblast- je moc hezka, odtama jsou moji tchanovci. V Laponsku jsem doted nebyla, Kalevalu mam neprectenou:-( Hanba. Ale Mika Waltari je taky fajn.

Ja Mattiho v dobe jeho nejvetsi slavy taky zrala. Kdyby jsi ale vedela, co se z nej casem stalo. Po sportu se dal na piti, zpivani po karaoke barech, striptyz (to se jako prosim za penize svleka on) a taky uz byl kolikrat u soudu za to, ze nabancil sve zene. Zub casu hloda neuprosne a je nekdy opravdu nemilosrdny:-(

Rasmus, HIM a Nightwish jsou asi nejvetimi finskymi hudebnimi exporty a je fakt, ze finska hudba je hodne jina - takova syrova, neotrela, originalni, az podivna a tim padem pro me i uhranciva.

Na finstine je tezke vsechno. Slova maji dva a pul kilometru, nepouzivaji se tu predlozky, zato maji 17 padu. A ty jejich zdvojene souhlasky a samohlasky, z toho by se clovek s prominutim primo p****l, no a potom pochopitelne perlicky jako je vyslovnost e,i,y,ä,ö,å, pokud mozno, kdyz je vice techto samohlasek zkombinovano za sebou v jednom a tom samym slovu. Slovicka do hlavy lezou taky blbe, to mas pravdu. Nic ti to nepripomina, niceho se nemuzes chytit, jen to do te palice nacpat a doufat, ze ti to tam zustane:-)

Stare dobre casy - no jo no, o tom radsi nezacinat. To  by bylo na dlouhy povidani:-/

Chleba je super, vid? Cerstve upeceny. A tak krasne pak po nem boli bricho:-) Oni tady basti zitny, tvrdy, kysely. Ja ho miluji, i kdyz po tomhle chlebiku navic jeste pali zaha:-/ A celisti muzou jit na revizi:-DDDD
Chloe nahodou neni spatna. Ta uplne posledni (zelena maslicka) se mi moc libi, kolikrat jsem ji uz v obchode ocmuchavala.

Jsem rada, ze vyber prekladu zaujal. Ja mam dost netradicni vkus a preferuji hodne tezky veci. Okno tot do me duse:-) Raiju pise opravdu velice dobre, ale kdyz ona je takova... ( no, taky to asi holt nebude mit v hlave dvakrat v poradku:-)))). "Rumours about angels" pry byla povidka, kterou se odreagovavala pri psani Kinga, kdyz si potrebovala oddechnout, dobit energii, psychicky se dat po tech drastacich do stychu a odlehcit si, po psychicke strance... no uprimne, jestli si tu povidku (myslim ted "Rumours..") nekdy prectes, tak mi pak prosim te rekni, jestli je to druh cteni, ktere je oddechove a na uklidneni rozdrasanych nervu. Je to magor baba ( to myslim v dobrem:-)

Ja jsem bohuzel zvykla psat na finske klavesnici a prepinat na ceskou to prepinam jenom kdyz prekladam pro Januli a datluji to pak jak pani radova s cerstvou manikurou - jako hlemyzd:-) Takze tak, pisu bez carek a hacku. Je to desne pocteni, ja vim, ale co clovek nadela.

A dekuji, ze ses ozvala:-)

6 Janča Janča | 7. září 2012 v 21:52 | Reagovat

[5]: Přece se nemůžu neozvat někomu, kdo žije v mé milované zemi? xD
O Mattiho eskapádách vím, protože se o nich mluvilo dokonce i ve zprávách v České televizi a jenom jsem si nad tím povzdechla, no jo, nic už není jako za starých časů a dětské lásky jaksi ztratily své kouzlo :(
Ty jsi alergická na břízu? Já neštěstí na nic a představa nekonečných březových hájů v Karélii ve mně vyvolává přihlouplý zasněný úsměv :)
Když jsem onehdá před ségrou skuhrala o své marné lásce ke Skřítkovi, mimochodem v naší rodině mu neřeknem jinak než Tonttu xD, tak mi řekla, co si pořád stěžuju, že můžu být ráda, že mám aspoň finský mobil a můžu si koupit finský chleba xD
Raiju je známá tím, že ve svých povídkách dvojčata neskutečně trápí, zvláště Billa a myslím, že v Kingovi to dovedla do naprosté dokonalosti, hodné středověkých mučíren říznutých gestapem. Na "Rumors" se chystám hned zítra, tak ti sem potom písnu něco o svých pocitech :)
Ještě  jsem ti chtěla něco napsat o povídce od Amdee, o Jeřábech. Tady na blogu jsem ji četla a dodnes jsem nebyla schopná napsat pod ní komentář, protože to prostě nejde, já absolutně nedokážu napsat, co cítím. Ta povídka je asi to nejúžasnější, co jsem kdy v životě četla, po jejím přečtení jsem měla pocit, že jsem umřela, opravdu umřela, vůbec nechápu, jak mohla Amdee něco tak fantastického napsat. Tak ukrutného, šíleného, syrového, nesnesitelného a zároveň tak čistého a překrásného... Já o tom jenom píšu a mám slzy v očích a buší mi srdce, Jeřábi jsou prostě neskuteční, po všech stránkách ♥
A tvoje psaní bez čárek a háčků už mi přijde úplně normální, už to mám s tebou tak spojené, že když jsem si tady v Rozhovoru četla tvoje odpovědi, tak mi vadilo, že tam jsou, přišlo mi to divné xD
A tys nečetla Kalevalu?! Styď se! xDDD

7 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 21:56 | Reagovat

[2]:Dalsi pan na holeni.... tentokrate na tematiku norskou:-)
Norove sekaji, Svedove zpivaji a Danove mluvi s bramborem v puse. A vsichni si rozumi, no neni to parada:-) Je fakt, ze pokud clovek zmakne nemcinu nebo anglictinu, tak potom se skandinavske jazyky uci pomerne lehce. Ale taky jsem znala par Americanu, kteri se svedsky nebyli schopni naucit ani zaboha. Hlavne tu vyslovnost:-) Svedove ( a predpokladam, ze Norove rovnez) maji neskutecny dar hudebni i jazykovy. Ta hudba je fakt v jejich krvi a neni vubec zvlastnim ukazem, kdyz prumerny Sved umi krome anglictiny, ktera se tam bere za normu, dalsi jeden az dva cizi jazyky. A mluvi fakt dobre. Na rozdil od Finu. S tema to je krapet horsi (se stydi, bobci plasi). Ale furt lepsi nez Cesi:-(

Me sem pritahlo srdicko:-) A ne jako v pripade Janci laska k prirode, polarni zari, sobum a prirode. Abych ti byla uprimna, tak ze svych znamych, co jsou skoro vsechni cizinci, neznam ani jedoho, ktery by se sem dostal jen tak na pas blint (pise se to tak vubec?). Vsichni se tu prizenili nebo provdaly. Tak ti reknu, porad mi to nekdy nedochazi, ze muj prcek je napul Fin. Hlavne kdyz zacne mluvit finsky a ja nestiham:-DDD

Zmena dvojcat je tema strasne obsahle a kazdy to vidime jinak. Mozna, ze by bylo znazsi to videt povrchne, jen jako zmenu vzhledu a slus, jenze ja jsem uz takova nepsana stoura, ze ve vsech hledam vic a snazim se v tom videt i skryte psychologicky pohnutky a duvody. Je spousta holek, co si mysli, ze jen experimentuji, nebo dokonce, ze se Bill tak dlouho hledal, az se konecne nasel. Ja to vidim bohuzel uplne naopak. Kdysi mi Bill i Tom pripadali daleko vice uvolneni, ve svem zivlu, jako ryby ve vode. Pochopitelne s postupujicimi roky starnou a zraji a to na vsech tech zmenach, ktere nam briskne stacili za posledni dva roky naservirovat, muze taky sehravat dost podstatnou roli, jenze ono dozravani by melo teoreticky fungovat tak, ze cim vic se clovek hleda a nachazi, tak tim vice by mel prijimat i sebe sama a ja to tam proste nevidim. Na vsech tech fotkach, co se na net dostaly, mi Bill pripada jak v kreci - v nekdy rozsklebene, rozchlamane, ale i tak nucene kreci. Hraji to na nas a ja porad nechapu, jak je takove kvantum holek presvedceno o tom, ze jsou v Americe stastni a spokojeni. Jenze to uz zabredavame do polemizovani o zivote brouka, protoze i pod pojmem spokojenosti a stesti si lidi mohou predstavovat hodne ruzne veci. Ja tu jejich Ameriku prijimam, ale beru ji zatim jan jako mor. A o Shirovi a jeho vlivu na ne oba ani radsi nebudu zacinat......

Katie Puckeric je skvela, ja jeji vlog o vunich sleduji uz par let. Secretions Magnifique by se melo dat normalne koupit, ona tam tu firmu, co to dela zminuje:-) Az to budes prosim te shanett, tak to nezapomen koupit dvakrat a jeden flakonek posli expresne i dvojcatum - vune potu, krve, kovu, zkazenyho mlika a spermatu - to by k tem popelnicim sedelo, ne? (jsem hnusna, ja vim........)
Nene, ja fakt Billa uplne citim v te Black Orchid od Toma Forda:-)

8 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 21:58 | Reagovat

[3]:Vitej Liso. Aha, tak uz je mi to jasny. Ty misto psani osudu zavislaka na heroinu radsi chlastas, jo? :-DDDD
Tak az vystrizlivis, tak si ten nas roman s Januli docti:-)

9 Janča Janča | 7. září 2012 v 22:00 | Reagovat

A jéjej, teď jsem se koukla na "Rumorse" a už chápu, proč jsem to ještě nečetla. Tam je totiž varování ohledně smrti hlavní postavy a to já nikdy nečtu, tak nevím, jestli to dám :)

10 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 22:01 | Reagovat

[4]:Budiz pochvalena, dobra zeno, zes ten megapokec prezila ve zdravi:-)

P.S. Vidis to Janule, pry z nas lidi mrazi:-) Mimochodem, nevis jak se jmenovaly ty karamely, neco jako Sisinky, ale bylo to s orechy? Neco jako "Jadrove bombony". Ja jsem na ne dostala takovou ukrutanskou chut:-)

11 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 22:04 | Reagovat

[9]:To das. Ta povidka je totiz tak bizarni, ze uz jen za to ti to stoji. Moc krasna. Ke kometari pod ni se hecla dokonce i Janule:-)

12 Janča Janča | 7. září 2012 v 22:10 | Reagovat

[9]: Ježišmarjááá, přečetla jsem si první díl a myslím, že zároveň i poslední a asi máš pravdu, Raiju je šílenec xDDD Ono je to suprovně napsané, ten sexík byl úžasný, ale potom ke konci, proboha, dál to číst rozhodně nemůžu, já bych se uřvala...
To fakt chápu, že se krásně odreagovala a odpočinula si od drasťáren v Kingovi, normálně blázen na svobodě xDDD

13 Janča Janča | 7. září 2012 v 22:30 | Reagovat

No, tak teda poslušně hlásím, že jsem to přečetla a jsem úplně hotová. Je to mistrně napsané, ale šílené... I když tomu nemůžu upřít hloubku a jistou zvrácenou krásu, tak přísahám, že se mi opravdu udělalo až nevolno, žaludeční šťávy mám až v krku a pořád před sebou vidím TOHO Toma...tak o tomhle se mi bude v noci zdát :)
Já věděla, proč jsem to doteď nečetla xD

14 Janule Janule | 7. září 2012 v 22:36 | Reagovat

[10]: :-D Když něčeho spořádáš tuny, tak nemůžeš zapomenout, jak se to jmenovalo :-D Praga, to bylo jejich jméno, byly balený v bílejch papírkách a na nich byla modrá prašná brána. :-D Obal jsem bohužel nikde nenašla.
Se divíš, že z nás lidi mrazí? :-D Já ani ne :-D jen ať mrazí... :-D

15 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 22:39 | Reagovat

[6]:No jo brezove haje, ale vis kolik tam je komaru:-))) Finska prirod je jak vystrihnuta z Nastenky.

Ach Jerabi. To je prosim moje uchylka. Tu povidku jsem k dnesnimu dni cetl asi tak tricetkrat, a to neni dano jen tom, ze jsem ji prekladala a tisickrat pritom prevracela kazde slovicko, ale i tim, ze me rovnez dusevne zasahla tak, jak jeste nic. Tim taky zaclo me pratelstvi s Amdee. Ja ji totiz tekrat poslala e-mail, ve kterem jsem ji to okomentovala a moje "mensi" review Jerabu melo kolem 4000 slov. Na THF jsem to nikdy nedavala, protoze to bylo prilis osobni a jabyla tou povidkou opravdu posedla. Dodnes pri jejim cteni brecim, ale tenkrat .... poprve, to byl zazitek, na ktery ja nikdy nezapomenu... hystericky plac trvajici veky veku. Proste me to oslovilo a naslo si to klic k memu srdci a ackoliv pise kvalitne vzdy, tak Jerabi jeste neprekonala (muj osobni nazor).

[12]: Pekna oddychovka, co? A to ten prvni dil je jeste slaby odvar dilu dalsich. Zkus to docist, stoji to rozhodne za to:-) Brecet uz vic nebudes, akorat se budes osivat a kroutit hlavou, kde na to Raiju vsehno chodi:-)

16 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 22:46 | Reagovat

[14]:Se normalne potento, ty sis fakt vzpomnela? Zdravim!
Praga, jo? A s Prasnou branou:-) Ja si jen pamatuji, jak byly naprosto skvely a potom jeste, jak se z nich jedna moje spolunocleznice na pionyrskym tabore jednou v noci poblila a obhodila z patrove postele celou chatku. Chutovka. Bombony to byly ale dobre. A cenu nevis:-DDDDD

Mas recht, jen at je mrazi:-)

17 Zuzana Zuzana | 7. září 2012 v 23:09 | Reagovat

„To, čím pro mě ale kdysi byli, Amerika zabila, a proto to tak bolí a nedokážu se s tím smířit, i kdybych chtěla.“ Tak toto je to čo cítim už dlhšiu dobu a tak sa snažím priať im všetko šťastie sveta a snažím sa želať im nech si žijú tak ako to chcú oni, len... aj tak to vždy zabolí a prajem si aby sa tie krásne ksichtíky vrátili. Stačilo by kúpiť nejaký ten barbus a britvu a bolo bo to. No...
Baby vy neznášate červenú repu??? Ja ju milujem :D nechápem ako ju niekto môže neznášať. Ale kolotoče nezvládam už od puberty, to sme trochu so spolužiakmi prehnali kombináciu čuča a húsenkovej dráhy :)
Som rada, že som sa mohla o modrozelenke dozvedieť toľko zaujímavých vecí. Ďakujem Janule za otázky a Modrozelenej dáme za odpovede, miestami som sa chechtala nahlas :)

18 Janule Janule | 7. září 2012 v 23:16 | Reagovat

[16]: na cenu ses neptala :-D 3,- Kčs, jako všechny karamely, stály stejně... já nesnášela ty kakaový :-D ale nikdy jsem se z nich nepoblila :-D

19 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 23:27 | Reagovat

[18]:Dikes za informaci. Jsem te jen testovala:-) Ja si kakaovy karamely nepamatuji:-( Mozna se u nas na Ostavsku tak neprodavaly. I Pragy byly jen zridka. To v Praze, tam je blaze.............

20 modrozelená modrozelená | 7. září 2012 v 23:37 | Reagovat

[17]:Ja vim, ale co clovek nadela. Sami to tak oba chteji (nebo to tak navenek aspon vypada), tak jim to musime holt prat. Ja se o ne nekdy az bojim. Dve pritrouble kurata v jamne lvove, smykani ze strany na stranu svymi "chlebodarci" a vnejsimi okolnostmi, naivne verici tomu, ze jsou svobodni a maji nad vsim kontrolu... snad je ten nahore ochrani.

No fakt, cervena repa ja pro me zaruceny recept na to, jak si vyprazdnit zaludek. Sama nevim proc. Uz kdyz citim ten samotny smrad z ni (pro nekoho bajecna vune) a zacinam nadmerne slinit.... ale kazdej jsme nakej. Ja zase miluji smradlavy kozi syry. Nebo slanou lekorici (skandinavska specialitka).

To jsem rada, ze ses u toho zasmala. To leci:-)

21 Kattys Kattys | Web | 8. září 2012 v 0:09 | Reagovat

Nejsem závistivý člověk, vážně ne, ale co ti tedy opravdu závidím, je tvoje schopnost vyjádřit myšlenku. No ono jde samozřejmě v první řadě o to, tu myšlenku v hlavě mít, ale podělit se o ní natolik srozumitelně, aby nezapadla a aby si z ní něco mohli vzít i ostatní, to jen tak někdo nedokáže. Já tedy rozhodně ne. :)

Samozřejmě souhlasím s tím, cos o B+T napsala, a i když jsem občas netrpělivá a oba mi lezou na nervy, cítím se zklamaná a možná i podvedená, pořád jsou to ti dva, jejichž vztah mě okouzlil natolik, že jsem jim ráda věnovala pár let života. Sice občas uplivnu jedovatou slinu, ale stejně o ně mám strach a bojím se, jak v tom světě obstojí.

22 flixo flixo | E-mail | 8. září 2012 v 0:42 | Reagovat

[7]: já si neumím představit, že bych měla dítě, kterému bych nestíhala rozumnět, když by nahodilo druhý jazyk. :D mě stačí, když vždycky příjde můj drahý a prohodí něco, co slyšel někde v rádiu, nebo řekl někdo v práci a chechtá se tomu. nebo když se rozčiluje, jak Norové vymýšleli slova, že stejně znějící, ale jinak psaná, mají totálně rozdílný význam a že se mu za to pak všichni smějou. :D

pokaždý, když píšeš o změně dvojčat, tak si prostě musím pokyvovat hlavou. já asi ještě nedokázala všechno tak nějak strávit a udělat si na to vlastní názor.  jsem z nich prostě pořád nějaká zmatená. a možná, že se mi nad tím taky ani nechce moc přemýšlet, abych se pak nedozvěděla něco, co by mi nebylo po chuti.

už jsem si vygůglila cenu za ten "parfém" a nechápu, jak za smrad můžou chtít takových peněz. :D ovšem 5éček za vzorek...hmm, asi se zase hecnu. :D Black Orchid jsem neměla tu čest ještě cítit. já se většinou parfumeriím vyhýbám, protože není místo na světě, ani luční háj, který tomu dosti šlape na paty, kde bych se rozkýchala víc. :D ale Katieino review mě rozsekalo. :D máš naprostou pravdu, takový "parfém" by Billův nový zevnějšek dokonale dokresloval. :D:D:D

mimochodem, když už jsem tu četla zmíňku o Jeřábech, nedá mi to, abych se nepřipojila do vašeho spolku naprosto zničených touhle povídkou. :) přiznám se, že jsem od prvního přečtení už nenašla odvahu se na ni byť jen znovu podívat. a Janča výborně vystihla pocit, který jsem z něj měla i já...jako bych umřela! plácám po rameni, výborně jsi vybrala a ještě výborněji přeložila. :)

trochu jste mě tu nahlodaly ohledně Rumors about Angels. já se té povídce také vyhýbala kvůli MCD, dost mě zničilo její Obloquy. a teď se jí začínám bát ještě víc..ale zárověň ta moje šílená zvědavost. tak nějak nevím...

a ještě jsem chtěla..Janča zmínila tvoje psaní bez interpunkce a sem tam nějaký zbrklý překlep a fakticky jsem si i já říkala, že je najednou strašně zvláštní číst s tebou rozhovor, který byl tak úhledně sepsaný, jako kdybys to z části snad nebyla ty. :D

23 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 19:30 | Reagovat

[21]:No ja jsem znazne liknava a me nalady a postoje, kdyz jde o dvojcata, se hodne a drasticky meni. Nekdy je mi vsechno jedno, nekdy mam vztek, nekdy je mi jich lito, nekdy se o ne zase bojim. To posledni zacina dost prevazovat. Bohuzel.

24 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 19:40 | Reagovat

[22]:Na to, ze obcas nerozumis vlastnimu potomkovi, se da zvyknout... koneckoncu jako na vsechno:-/
V posledni dobe se mi potvrzuje, ze kdyz se schovam pod sutr a hraju mrtveho brouka, nic si o nic nezjistuju, nenakukuju k Evuli a nesleduji tu jejich pofiderni applikaci, tak je mi fajn. Ziju si ve sferach fikce, ctu si pekne povidky, obcas neco okomentuji, nebo i prelozim. V okamziku, kdy z tohoto nicnevedomi vybociml zarucene me to vzdy rozhodi. Je to na prdlajs.

Ja parfemy miluji, ale mam doma noseni vuni zakazano. Zit v domacnosti s alergikem a cuchove precitlivelym individuem neni zadny med. Tak si k nich aspon cucham v obchode a vonim se jen do prace:-)

Srdceryvny povidky, to je holt moje:-) Prekladat sladacek plny pohody a tutununu by me asi nebavilo:-) Vsak ty si taky vybiras samy "oddychovky", jak to tak sleduji. Az teda na ty "Maliny".

25 flixo flixo | E-mail | 9. září 2012 v 19:55 | Reagovat

[24]: já jsem taky alergik a čuchově přecitlivělá. většinou mi vadí, když se vůně mlátí nebo jsou až příliš silné. nejlepší je, když se můj nos brání tak, že se mi celý pěkně ucpe, až se ani nadechnout nemůžu. :D žiju s ucpaným nosem prakticky celý život. svého nynějšího drahého jsem si vybrala tak, že mi prostě voněl. :D jinak by to prostě nešlo. a vlastně jsem si tak vybrala celé svoje okolí. :D a je to náhodou pěkný pocit, když mi moje polovička voní i bez parfému. :)

Maliny jsem si k překladu vybírala jen na rozjezd, abych si omakala terén překladatelek. :) a abych pak mohla přijít s nějakýma bombama. :D ovšem dneska jsem slyšela, že se ti po 3/4 roce konečně podařilo vydyndat povolení taky na jednu bombičku.. ;);) tak už se na to chystáš, hm? ;)

26 Janča Janča | 9. září 2012 v 20:24 | Reagovat

[25]: Já jsem teda neslyšela nic, ostatně jako vždycky, ale doufám velice, převelice, že ta bombička začíná na S :)

27 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 21:20 | Reagovat

[25]:

[26]:
No to je pekne, vy obe toho vite dohromady snad vice nez ja:-) Ale je to tak, soudruzka z Madarska se mi znenadani ozvala a tvrdila, ze ji me prvni apely neprisly a ten posledni, ktery jsem ji posilala na lj si pry precetla jen nahodou, protoze tam uz taky nechodi. Povoleni mam, to je hlavni, jenom jeste ted najit ten cas. Jak to bude flixiku s tebou, ty jsi nejspis zaneprazdnena, co? Mam to filtrovat i nadale pres tebe, nebo to  mam posilat primo Januli?

Bombicka na S zacina:-) Nic jsi Janco ani slyset nemohla, protoze ja na drbaci facebook nechodim:-) Tuhle povidku jsem zacla prekladat jako privatni darek a teprve pak nas napadlo, ze by se to mohlo hodit i na blog. Jen tak ze zajimavosti, jak jsi na to S prisla? Ty jsi jasnozriva? :-)) Nebo taky jeste muzes myslet jine S:-)

28 Janča Janča | 9. září 2012 v 21:32 | Reagovat

[27]: Já na facebook taky nechodím, i když účet tam teda mám :)
A když si čtu tvoji odpověď, tak jsem asi myslela jiné S, to moje S má jednoslovný název a podle té soudružky z Maďarska a privátního dárku usuzuju, že příjemcem toho dárku je Janule a že to S má dvojslovný název, ST, pokud se nemýlím :)

29 Kattys Kattys | Web | 9. září 2012 v 21:48 | Reagovat

No já vám do toho nechci zasahovat, překladatelky, ale Maliny bylo to jediný, co se dalo číst! :-) Ne, sranda, samozřejmě, ale já ty dojáky prostě nesnáším. Ovšem na to maďarský čtivo se těším, mám ho už léta stažený a ještě jsem se k němu nepropracovala, takže už se vlastně nemusím namáhat a nechám si ho pěkně naservírovat v rodném jazyce. :)

30 flixo flixo | E-mail | 9. září 2012 v 21:56 | Reagovat

[27]: kdepak facebook, největší drbárna je přeci u Janule! :D byla to skutečně šťastná náhoda, že si to autorka někde přečetla, tak ještě že jsi jí tak vytrvale všude uháněla. ;)
máš pravdu, že jsem zaneprázdněná, ale to bych ti snad neodpustila, kdybys mě obcházela! :) na to si čásek udělám moc ráda. ;) takže budu převelice poctěná, když budu mít možnost se na tom alespoň tou trošiličkou podílet a přednostně sledovat vývoj toho nejlepšího překladu všech dob. :) už se na naši spolupráci zase moc těším. ;)

31 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 22:23 | Reagovat

[28]:Nejen jasnozriva, ale navic i dedukcne velice zdatna:-) Mela by jsi psat detektivky:-) Ale mas pravdu.
Surrogate to neni. Na toho povoleni prozatim nemam, ale povidka je to nadherna. Je to ST, uhodlas spravne. Moje druha povidkova uchylka:-)

32 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 22:31 | Reagovat

[29]:Maliny spatne nebyly, ale neni nad srdcebol a emocni hurikan. To je teprve to prave zuzo. Mi se sladacky hodi jako takovy cucavy bombon, na jehoz chut ale desne rychle zapomenu. Takove povidky jsou uzasne na odreagovani se, ale kdyby jsi me zabila, tak si u vetsiny nedokazi vybavit, o cem vubec byly. To z takove Chayenne, Amdee, Raiju, Abe,  Majestrix a dalsich mych milovanych dokazi pomalu citovat cele pasaze a nikdy na ne nezapomenu:-)
To mas tezko, no, kdyz se nektere ctenarky nechtej emocne angazovat:-) (to jsou prosim kohosi vlastni slova, uhm:-)))
Jen si to precti v origosi, s mym tempem to bude prelozene nekdy tak za deset let:-)

33 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 22:39 | Reagovat

[30]:Januleeeeeeeeeeeeeeeeeee, tys to praskla? To se ted ale fakt do toho budu uz muset obout, co? Kdyz to prasklo a vi se, ze Madarsko dalo milosrdny souhlas.

Flixo, budu jen rada, kdyz se opet budes ucastni. Puvodne jsem si myslela, ze mas s Raijinym materialem vic jak na pilno a chtela jsem to posilat primo soudruzce Januli, ale kdyz to budem pachat spolu, tak to bude mnohem lepcejsi:-)

34 Janule Janule | 9. září 2012 v 22:54 | Reagovat

[33]: No bať :-D když už jsem flixoušovi psala do Norska, tak jsem jí informovala :-D, jak jsi šťastná :-D že máš na léta dopředu co dělat :-D čím víc se nás raduje, tím líp :-D

35 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 23:09 | Reagovat

[34]:To ses hodna:-)))) A s temi lety mas svatou pravdu:-DDDD

36 Kattys Kattys | Web | 9. září 2012 v 23:10 | Reagovat

[32]: Ale kdepak, Maliny jsou emocemi přímo nabity, ovšem nejsou to takové ty prvoplánové na první signální útočící buch do hlavy tím největším kladivem emoce, aby člověk posmrkal spoustu kapesníků. A navíc převážně těmhle těžkobolným spisovatelkám nevěřím nos mezi očima. :) Ale tos ty holky pěkně vyjmenovala, alespoň vím, komu se mám pečlivě vyhýbat. :)))
Flixo má pravdu, tady je to děsná drbárna, já například ještě před chvilkou nic netušila a teď vím naprosto všechno. :) Ještě mi zbývá rozluštit, co je to Surrogate, ale něco mi říká, že to rozhodně nebude nic pro mě. A že bych u toho spotřebovala krabičku papírových kapesníčků je víc než jisté. :)
Jen si klidně překládej svým tempem, já počkám, čekala jsem už takovou spoustu let, že to těch deset dalších v pohodě vydržím. Maďarsko si rozhodně přečíst chci, i kdybych se měla uplakat.:)

37 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 23:23 | Reagovat

[36]:Apropo drbarna, uz jste damy slysely, ze Kaulitz mladsi ma byt prebarven na hnedo? Dnesni novinka. Nekdo ho prej zmercil ve Venice Beach s Tomem, ktery mel sve drediky stazene na hlave do hovinka. Billous mel byt v oranzovem triku:-) Jestli na tom neco je, tak si vyskam.
Komentar #37, to je des.

Surrogate je jednodilka, NC-17, a kapesniky potrebovat nebudes. Napsala ji steinsgrrl. Moc hezka.

38 Kattys Kattys | Web | 9. září 2012 v 23:31 | Reagovat

No jasně že nic nevím, zrovna ti u sebe odpovídám na komentář, že nic nevím, nikam nechodím a o ničem nemám páru. :) Tak hnědá, no vida, to jsem celkem zvědavá. :)

Steinsgrrl, to mi něco říká, možná jsem od ní i něco četla, ale jsem líná se podívat. :) Tak dobrá, dám na tebe, ale jak uroním slzu, tak uvidíš!!! :)))

39 modrozelená modrozelená | 9. září 2012 v 23:40 | Reagovat

[38]:Slzy ronit nebudes, to ti garantuji:-)

40 flixo flixo | E-mail | 12. září 2012 v 2:00 | Reagovat

Surrogate mám snad milion let zaškrtlý, že si to musím přečíst. ale vypadá to na podobou prasárničku, jako bylo Bad Influence od emseviltwin. u toho jsem propotila celý oblečení. :D jen si vzpomenu a mám husí kůži. :D tak jestli jsi to Jančo nečetla, tak směle do toho.

41 Janča Janča | 12. září 2012 v 5:02 | Reagovat

[40]: Surrogate jsem četla už několikrát a je to absolutní bomba, miluju ji ♥
Nejen kvůli famozně napsanému sexíku, při kterém mi vždycky totálně vyschne v krku a říkám si, že bych dala půl života za to být tam xD, ale i kvůli té hlavní myšlence, kterou povídka má. Je prostě úžasná ♥
A Bad Influence jsem ještě nečetla, na to půjdu hned odpoledne :)
A co ty a Rumorse? Tvoje reakce mě fakt zajímá :D

42 Janča Janča | 12. září 2012 v 16:24 | Reagovat

[40]: Tak jsem právě dočetla Bad Influence a nemůžu říct nic jiného, než perfektní :) A taky jsem se z toho nějak orosila xD, došla jsem k názoru, že ti tři dohromady jsou prostě to nejžhavější, co vůbec může v celém široširém vesmíru existovat. Teda, pokud se bavíme v rovině minulosti, samozřejmě. Dneska mi z té úchvatné sexy trojky zbyl už jenom Anis, který teda podotýkám vypadá čím dál líp, na rozdíl od dvojčat :D
A Surrogate si přečti, myslím, že budeš nadšená, ona má trochu jiný náboj, než Bad Influence a i když je tam taky super sexík, tak v ní jde přece jenom ještě o něco jiného, však uvidíš :)

43 flixo flixo | E-mail | 12. září 2012 v 23:00 | Reagovat

[41]: tak jsem se k Rumorse odhodlala.. a fakt jsem se bála, protože název povídky, varování MCD a že tam bude i něco hororového zaručovalo, že to bude asi pěkná drasťárna.
a jelikož jsem právě dočetla, tak to, co teď píšu, je vážně za čerstva. normálně mě bolí oči, jak jsem je celou dobu šokovaně třeštila! :D u každé části jsem měla očekávání jistých příšerností, ale Raiju všechny moje předtuchy vzala a obrátila je v ještě větší masakr. a bože, ten její popis.. už dlouho jsem při čtení nepotřebovala překladač, ale zasypala mě tak neobvyklými slovy (skutečně běžně o rozežraných a tlejících mrtvolách nečtu), že jsem ho pro pořádný požitek musela použít. asi budu mít už navždycky před očima TOHO Toma, jako ty. poslední odstavce jsem se musela kousat do ruky, protože jsem už tušila, k čemu se to Bill asi tulí.. prostě hrůza hrůzoucí, ale souhlasím, že když se nad tím člověk trošku zamyslí, úplně si ááchne, jak je ta popsaná láska až za hrob krásná a obě oddělení dvojčat byla opravdu srdcervoucí.
ale tohle že je oddechovka? Raiju je magor, co si budem povídat. :D hrozně by mě zajímala ta fotografie, která jí prý inspirovala.. :D tu viděla někdě v Policie pátrá ne? :D
[42]: Surrogate bude na řadě, až rozdýchám Rumorse. :D jestli vůbec někdy.. :D

44 Janča Janča | 13. září 2012 v 15:21 | Reagovat

[43]: Vidím, že tě Rumorse taky poznamenala nočními můrami xD
A která že fotografie Raiju inspirovala? Já myslím, že to bude jedna z těch Billových novějších xDDD
A u Surrogate se krásně zregeneruješ, je to mňamka :)♥

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama